Isnin, 31 Oktober 2011

Jelajah 2011 - Ranau, Sabah

 Ahad, 30 Oktober - Sebelum balik, kami singgah Ranau sebab dah dekat sangat.

- Kampung Luanti, Spa Ikan, Ranau -

Perjalanan dari pekan Ranau dalam 20 minit. Jauh juga tu. Tak termasuk kalau waktu ada lori atau bas besar kerana tiada jalan lain dah nak ke Sandakan dan Tawau.

Kat sini ada ikan datang mengurut kaki. Punyalah besar-besar ikan-ikan ni. Kalau dipegang terus menggigit tangan. Geli juga masa ikan tu menggigit.

spa Ikan
Jambatan Gantung
- Sabah Tea Garden-

Ladang teh ni berdekatan dengan kampung Luanti tadi. Tapi macam biasa lah ..  jalan masuk teruk sangat. Menangis kalau pegi ngan kereta. Mau 4wd juga.

Pemandagan Ladang Teh

Sambungan -Siri1- -Siri2- -Siri3- -Ranau-

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Silakanlah komen, tetapi hendaklah menjaga etika. Ilmu untuk manfaat semua

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
.. ..

ShareIt