Selasa, 25 Oktober 2011

Makan Kerang Rebus

Petang kemarin, chegu ngan kengkawan makan kerang di port biasa. Ada air sirap bandung, cecah dan jemput2. Beginilah kekadang chegu makan2 buat perabis masa terluang petang2

Sodapnye

Menghidang dgn periuk sekali - nasib cecah sambal ada pinggan.

Yang bestnya kerang tu harganya RM 2 sekilo (mengikut sumber la, chegu tukang makan - pstt, tak jeles ke.. murah teramat tu). Hari semalamnya dah mengketedarah dua kilo, tak cukup ganti arini rebus sampai 3 kilo. Resepi simple je, rebusan ngan serai serta bebawang. Sampai gatal tangan gara-gara air kerang.

Cuma wifi tuan rumah chegu dah rosak. Sekarang ni chegu kena lah guna prepaid broadband ngan kelajuan edge je ni. Mcm susah la sikit nak berblog kelak.

Ps - kerang kat Pitas, Sabah ni susah dapat. Dengar kata benih kerang import dari KL

2 ulasan:

  1. memang jeles org mkn kerang tu..fresh ea....mama pon x leh mkn bebyk sgt..gatai weiii...

    BalasPadam

Silakanlah komen, tetapi hendaklah menjaga etika. Ilmu untuk manfaat semua

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
.. ..

ShareIt