Sabtu, 8 Februari 2014

Cara Mudah Kesan Anda Gemuk atau Kurus

Em Cara mudah untuk mengira obessiti. Selalunya ada pengiraan BMI untuk tahu keadaan badan anda. Tapi ni lagi senang, takpayah gunakan penimbang ataupun sebarang sukatan.

Kenapa Tetiba Chegu cerita pasal obbess ni... em terdengar cerita orang lama di sekolah. Ada kempen tidak menggunakan plastik di Kantin. Ni semua gara-gara kes tidak mahu pelajar-pelajar menjadi gemuk, lihat post sebelum : 15 makanan dicadang dilarang dijual di sekolah
(em banyak sangat kata sambung di ... taktahu betul tak ayat ni)

Cikgu lama tu mengeluh pelajar tak sempat nak beli makanan sebab kempen baru tidak mengguna plastik... jadi kantin pun tak diselenggara dengan baik ... maksudnya penyediaan makanan mana yang ada di kaunter... masalah pekerja,  dan macam2 lah... Ada pelajar tak sempat makan... Aduh kasihan.

Eh cerita lain pula. So cerita nak kira BMI ni

Alat yang diperlukan : Pergelangan Tangan (Ibu Jari dan Jari Telunjuk) * Hah... Itu Je Ke??


Lihat Cara ditunjukkan dalam gambarajah... em sory tak terang sangat. Sebab adjust contrast tujuan untuk anda senang baca arahannya.

So Macamana...?? Ande jatuh pada kategori Mane
1. Berat badan Idel (Sempurna/biasa)
2. Berat badan Berlebihan (Makna lain Obes, Obessity, GEMUK)
3. Berat badan Kurang (Kurus Keding..kiki)

Untuk nak lebih kepastian klik link dibawah untuk calkulator BMI anda.. data diperlukan (1) Tinggi dalam cm (2) Berat dlm kg

3 ulasan:

  1. haa ada terbaca gak bru2 ni kt fb.. appn, salam kenalan dari cikgu zam juga.. kbtln nm sama

    BalasPadam
    Balasan
    1. Oh. Biasalah, mmg cepat maklumat sekarang ni tersebar. Jemput singgah selalu cikgu zam

      Padam
  2. Perkongsian yang sangat menarik.. 😊

    BalasPadam

Silakanlah komen, tetapi hendaklah menjaga etika. Ilmu untuk manfaat semua

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
.. ..

ShareIt