Memaparkan catatan dengan label majlis. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label majlis. Papar semua catatan

Jumaat, 5 September 2014

Projek Mural Matematik

Terfikir juga pada awalnya, Mural Matematik?... nak buat apa ye?, Nape tak mural sivik ke?, mural moral ke? Takut takde nilai estetika dan unsur seni dalam mural matematik ni. Projek ni ketua panatia yang rancang. Dia takbleh buat, terpaksa la kita yang buat.

Saja berselfie, ceria anak pelajar nih dapat hp

Cabaran diambil maka dari bulan 4 tahun ni, hanya mampu beli cat dan pelaka je. Macam-macam halangan. Pengetua takbagi cat sebab dah buat projek mengecat balik dinding sekolah.. kesudahannya, tangguh. Tapi bukan kena pun pada kawasan sasaran. Masuk bulan puasa, dan raya pun tak boleh buat kerana pelajar pula yang tak mahu menyertai.

Setelah beberapa bulan, akhirnya minggu ni berkesempatan menganjurkan projek macam dah agak suam-suam kuku. Nasiblah anak pelajar ni sanggup menyertai sebab masanya petang, biasalah tak boleh ganggu masa belajar pelajar.

Konsep yang digunakan pertandingan mengikut tingkatan, 8 orang satu kumpulan, Tingkatan 1, 2 dan 4. Nasiblah hanya tu je. Nak mula kelam kabut sebab masing-masing excited. WARNA chegu bekalkan hanya biru, merah dan kuning, rupanya perlu juga putih dan hitam, nasiblah dah prepare awal2. Peruntukan dari kebitaraan math... senang hati sikit duit takde masalah

① pelajar tingkatan 1 dan 2 baru mula nak melukis
② Pelj ting 2 dah mula mewarna
③ pelj ting 4 di belakang bilik guru matematik
④ Pembantu aka tukang agih warna
⑤ Tingkatan 1 kepanasan, ada yang usaha guna payung
⑥ depan bilik guru matematik. Sini special sikit sebab ada
tambahan bilik guru math chegu minta mereka buat

Terima kasih yang sangat-sangat kepada pelajar yang sama-sama menjayakan projek ini. Kecil hati sikit sebab tiada pun kelibat ketua panatia yang haritu beria-ia nakkab projek ni berjalan... lain kali tak hingin nak tolong anda lagi.

Projek masih berjalan, nanti chegu upload hasil di kalau dah siap.

Khamis, 28 Ogos 2014

Sambutan Kemerdekaan ke-57

Salam kemerdekaan buat semua warga Malaysia. Sekali lagi kita akan menyambut hari kemerdekaan kali ke-57. Tahun 2014, banyak yang berlaku peristiwa sedih dan duka... dari kes kedaulatan di bumi sabah sehinggalah terbaru peristiwa pesawat MH17. Malaysia masih bersedih.

Macam biasa, sambutan di peringkat sekolah masih di laksanakan dengan penuh kesederhanaan. Perhimpunan menyanyi lagu kebangsaan mengamit keheningan pagi. Tapi adakah anak-anak murid sekarang sedar akan cabaran sekarang... mereka riang gembira, biasalah sebab tak merasa perit dan pahit kehidupan..


Memang berbeza suasana perayaan kemerdekaan... kala chegu melihat riangnya anak-anak murid sekarang dengan anak murid di jauh pedalaman sabah dahulu memang amat berbeza dan istilahnya-dalam dua dunia berbeza.

Apapun yang diharapkan agar generasi akan datang akan matang kerana keadaan dunia yang canggih dan serba moden sekarang ni, banyak yang perlu dilakukan... tapi apa daya, manusia sekarang dah tak sepakat dan sefahaman macam dahulu... masing-masing sibuk dengan dunia masing-masing... haiii, apa nak jadi dah

Saja je, bukan nak mengeluh, tapi menyampai perasaan tersirat yang lama terbuku dihati.. Kesian anak murid sekarang kerana tiada dah unsur ikhlas dalam diri, kerana tanggungjawab tersebut hanya diharapkan pada golongan arif agama je. Fahaman sekular masih lagi diamalkan dikala kita dah merdeka 57 tahun. Dulu masa di perantauan, hormat menghormati dan ramah mesra amat terserlah, tapi bila dah di kampung halaman sekarang, nak senyum ikhlas sebagai sedekah pula ditafsirkan pelbagai pekara negatif... aduh susahnya hidup..

Tema dan Logo Hari Kemerdekaan 2014 ke-57 ‘Malaysia… Di Sini Lahirnya Sebuah Cinta’ begitulah tema sambutan Hari Kemerdekaan pada tahun ini. Dilihat pada tahun lebih menekankan kepada semangat kecintaan terhadap negara bagi memberikan kesan mendalam dan melahirkan semangat kecintaan terhadap negara di dalam hati semua rakyat. Difahamkan, tema berkenaan adalah dipetik daripada lirik lagu Warisan yang dipopularkan oleh Allahyarham Sudirman Haji Arshad.





Poster kemerdekaan dibawah dihasilkan oleh pelajar kelas chegu untuk pertandingan poster di sekolah. Tekun anak didik mencurah idea... tahniah chegu ucap.

Harapan agar keamanan yang dikecapi masih dan akan kekal bertahan.. Selamat Hari Kemerdekaan

Selasa, 19 Ogos 2014

Jom Dengar Ceramah


Selamat Hari Raya Aidilfitri buat semua. Lama juga dah tak jenguk blog ni. Bz benar raya ni, bukan sebab banyak jemputan rumah terbuka, tapi banyak sangat program sekolah... Tahun ni, takbanyak sambutan rumah terbuka, Malaysia masih bersedih... tapi budaya marhaban dari rumah kerumah masih macam biasa.

Em kesempatan ni, nak mengajak la sapa-sapa yang berada di sekitar daerah kluang, untuk sama-sama memeriahkan majlis Ceramah Perdana STK Kluang, bersempena sambutan Jubli Intan Sekolah Chegu seperti yang tertera dalam gambar di atas

Penceramah :
Ustaz Elyas Bin Ismail - panelis program tanyalah Ustaz TV9

Hari :  Khamis malam Jumaat
Masa : 8.30 malam
Tarikh : 21 ogos 2014
Tempat :  Padang Sk Lelaki Bandar, Kluang Johor.

Em ... sekali-sekala dan julung kali sekolah membuat program besar menjemput orang ramai untuk turut serta dalam majlis ilmu ni. Cuma program macam adhoc sikit, takut publisitinya macam tak menyeluruh, jadi cikgu post kat blog ni, setidaknya adalah usaha nak meramaikan majlis yang diberkati ni.

Macam takde promosi sangat lah... masa pun dah suntuk. Saja sambilan mengajak ummah bersama meramaikan majlis.

Jumaat, 14 Mac 2014

Solat Istisqa - Solat Mohon Hujan

Sudah 3 bulan genap Kluang tak hujan. Terbaru dah sebulan catuan air kat daerah ini telah ditingkatkan kepada tiga hari... Terasa bahang yang amat sangat, ditambah air pun tiada..

Panorama - solat beramai-ramai di padang sekolah

Inisiatif dari setiap sekolah di sekitar kluang sekarang tengah berusaha untuk membuat Solat Istisqa (solat mohon hujan. Sekolah Chegu juga tak terkecuali melakukan solat ini... Emm, baru pertama kali Chegu buat solat ni jadi tak berapa tahu sangat. Semua solat di padang sekolah, dengan membawa sejadah dan tikar dari rumah, ambil wudu pun kat rumah sebab air dicatu.

Penerangan Solat oleh Ust Anuar
Em.. solatnya macam solat hari raya, solat dua rakaat, dengan 7 takbir pada rakaat pertama dan 5 takbir di rakaat kedua. Selepas tu ada khutbah setelah solat. Tu yg diletak rostrum kat sebelah imam..



Ceh, gambar tak berkaitan pun ada, bukan apa, nak tunjuk padang kekuningan, rumputnya mati. Moga diperkenan Allah S.W.T. diturunkan hujan.... amin

Jumaat, 24 Januari 2014

PKBM Orentasi Pelajar Tingkatan 1 - Sek Tinggi Kluang

Hari ini seharian pelajar tingkatan 1 diorentasikan oleh Unit Beruniform PKBM. em Chegu sendiri pun tak tahu apakah PKBM ni. Selepas google barulah dapat tahu rupanya ianyanya adalah Pasukan Kadet Bersatu Malaysia, salah satu unit berunifom berasaskan Tentera Malaysia. dah jadi guru penasihat, tu yang kena ambil tahu... dohh
Bergambar dgn barisan AJK (Fasi)
Berbeza dengan pengalaman chegu masa di sekolah di pedalaman sabah. Dulu semuanya dari peringkat melatih, mengelola dan kewangan 100% tenaga chegu. Bezanya sekarang, semua pelajar kat Sekolah Tinggi Kluang telah didedahkan dengan asas badan berunifom. Senang, sebab ada dah majlis tertinggi PKBM yang mengatur dan melaksanakan program. Chegu? Buat Ape?? em sekadar penasihat 20 persen. Program orentasi ni tujuannya melatih rekrud baru sambil mencari pelapis bagi pertandingan kawad kaki peringkat sekolah dalam masa terdekat dan mencari AJK tertinggi untuk mewakili tingkatan 1.

Program start pagi jam 8. Tapi sebab ketua Penasihat Cikgu Faiz ada, Chegu datang sebelah petang selepas solat Jumaat. Sampai je diaorang dah start latih kawad kaki. Pagi diaorang ceramah je.
Melatih Kawad Kaki
Pengerusi menunjuk cara kawad, em chegu tak tahu nama dia, panggil Shrek, ala budak ni yang tahun lepas masuk cerita Shiro dalam TV Warna, dia duduk belakang ajak masa kenakan cikgunya dengan cicak. Hehe, kira mahu juga nak menumpang popularitinya... hehe, layakkkkeeeee?

Chekpoint Ikatan dan Gajet
Mengupas kulit kelapa dengan batu

Masak ikan dengan bara

Majlis Penutup dan menerima sijil penyertaan

AJK baru
Memang best. Tak sangka sangkaan chegu meleset sebab dulu ingatkan pelajar pedalaman je yang tahan lasak, kat STK ni pun tak kurang juga (sorang ni je la). Yang lain lembik je. Cuma chegu tak tengok lagi kalau buat survival di hutan. Ni kat sekolah je. Tapi, tengok gaya, semua pelajar boleh diharap. So sangkaan pelajar kat bandar ni tak tahan untuk pekara-pekara lasak perlu diubah sikit, tak semua ...

Isnin, 16 September 2013

Poster Kemerdekaan Ke-56

Menepati masa minggu kemerdekaan dan kebetulan pula hari ini adalah hari Malaysia 16 September, Sek Tinggi Kluang (STK) telah membuat pertandingan melukis poster untuk pelajar-pelajar tingkatan 1 dan 2. Sambil terus pelajar ini dinilai untuk pbs melukis poster. Kira dua dalam satu. Pelajar chegu yang ada pbs ni ada 3 kelas.




Menarik poster sambutan kemerdekaan ni. Belum kumpul lagi, tak tahu ada tempat ke lukisan kat atas ni.

Bila ditanya menarik sangat, chegu serkap jarang je tanya bebudak tu, "Ada masuk pertandingan ke sebelum ni?", terus jawab pernah. Emmm.... patutlah... dah biasa.

Tapi, apapun tahniah sebab menyertai (psstt bukan ke wajib diaorang buat). Lukisan fiatas layak dalam peringkat saringan Chegu untuk hadiah dari sekolah. Tak tahu prestasi kelas lain.

Jumaat, 30 Ogos 2013

Sambutan Kemerdekaan ke 56 (STK)

Sekolah Tinggi Kluang (STK) spt yang selalu disebut pengetua, "Sekolah Kluster Kecemerlangan", menyambut hari kemerdekaan ke 56 di dataran perhimpunannya pagi tadi. Majlis sangat meriah dengan setiap pelajar dengan megah dan bangga mengibarkan jalur gemilang. banyak program kecemerlangan sekolah ini buat, memang chegu puji sekolah ni. Sistem persediaan sekolah mengurus pra peperiksaan dan percubaan teratur.

Tema hari kemerdekaan tahun 2013 ini adalah "MALAYSIAKU BERDAULAT : TANAH TUMPAHNYA DARAHKU"

poster
Berikut diabadikan gambar saat-saat menyanikan lagu-lagu patriotik (gelagat pelajar mengibarkan jalur gemilang)

Pelajar Tingkatan 6


Semangat diaorang ni
Maka bermainlah difikiran chegu, sangat-sangat tak jauh berbeza kalau dibandingkan dengan sekolah-sekolah yang pernah chegu mengajar sebelum ini.

Teringat masa di SMK Kanibongan, Pitas, Sabah. blog ni belum terbuat, gambar pun dah hilang - sekolah membuat sambutan countdown malam 31 ogos, chegu bersama-sama guru-guru dan orang kampung, membina pentas dari kayu pokok bakau dan papan lapis, di padang sekolah. Pengalaman ni mana nak dapat lagi dah.

Buat pelajar-pelajar, dan seluruh warganegara - pertahankanlah pengorbanan orang terdahulu untuk anak-cucu kita nikmati. Syukur negara aman dan selamat.

Selasa, 26 Mac 2013

Kawad Kaki SMKDBD 2013

Baru-baru ini sekolah mengadakan Pertandingan Kawad kaki peringkat sekolah. Program adhoc je, tetiba je buat sebab tertangguh je tarikh perlaksanaannya, tapidiaorang (pelajar) telah membuat latihan sebulan sebelum. Ini semua kerana takboleh ganggu waktu MMI!?

Ape tu MMI? (Menjaga Masa Instructional) Tah betul x chegu eja.... ni la sebab chegu dah tak berbelog sangat, masa pelajar takboleh dikacau ooooooo.... semuanya dari mula masuk sekolah sampai habis sekolah P&P memanjang... naik muak dengar. Mana taknye, sampai nak ke tandas pun tak bleh???!!! (em kena had la).. Jadi, tengahari bute la baru boleh buat program sebab sekolah habis jam 1 ptg (hari rabu je), hari lain ada yang sampai 4.50 petang???? Macam buruh bebudak diaorang buat.

pssstt: jangan chegu kena saman macam papagomo, udah!!!

Program start jam 3 petang, jadi semua cikgu-cikgu yang terlibat siap sedia. Chegu kena jadi Ketua hakim, maka terimalah walaupun chegu adalah ketua guru penasihat KRS. Emm.. chegu tak pro mana2. Tak mahu main sumpah2 sebab chegu takmahu tergolong dalam org-org munafik. Tu yang takdapat ambil gambar kawad.

Sempat senyum cikgu2 ooo, Doa tetap doa juga, dah kul
5 petang ni, siap basah & kuyup baju tu.
Inikali lahhh...
Hasilnya, cikgu-cikgu kenalah duk kat tengah2 panas menjadi hakim. Tabik spring kat cikgu-cikgu sebab sanggup berpanas. Plaktu, dah nak abis kira last team, hujan lebat plak... semuanya tak berganjak, termasuk PK1 en Amran, dia stay kat kerusi di tepi litar kawad kaki.


Akhirnya KRS yang menang, Tempat kedua Puteri Islam, Tempat ketiga JPA3. Pengadil ada 7 + 3 + 2 orang, masing-masing ada bidang pengadilannya macam peringkat daerah. Cuma ada beberapa faktor seperti penalti tidak diambil kira.


Tahniah yang berjaya, dan yang kurang berjaya, masih lagi mendapat sijil penyertaan. Penting tu sebab sekarang Ko-Kurikulum amat dititikberatkan dan antara faktor diambilkira untuk keperingkat pengajian seterusnya. PBS pulak amat mementingkan markah ko-kurikulum. Tahun depan cuba lagi ye.

Selasa, 23 Oktober 2012

Jamuan Hujung Tahun Alrisya 2012

Sedeyyyyyhhhhh.....

Memang tu la yang layaknye. Idea orang tua... Jamuan hujung tahun buat kat dewan sekolah, jamuan pagi dan keluarga x dapat jemput sekali.

Memang tak ambil gambar langsung. X menarik sangat la. Cuma yang ok sebab chegu dapat cabutan hadiah bertuah. Macam pertama kali chegu dapat tau... Makanan ok je. Memang jauh berbeza la dari pengalaman menyambut jamuan hujung tahun tempat kerja yang dulu-dulu. Bahkan jamuan kilang kat Kluang dulu lagi baikkkkkk.


Cenderahati ... warna biru (semua match!!!)

Ok la, cabutan bertuah dapat cerek elektrik...

Jeles juga tengok kengkawan lama sambut jamuan hujung tahun di hotel. Walaupun tempat tak besar, tapi meriah. Ni diaorang gabung hari kualiti dan jamuan perpindahan serta bersara kakitangan. Memang agak campur aduk tapi hampeh. Unit sambutan pula tak meriah, harap meja bulat taruk skirting. Pulaktu, ada yang tak datang...

Nampaknya bakal takde apa-apa lagi la yang nak di isi kat blog ni. Tunggu tahun depan kita buat program kecil-kecilan la. Nak harap sekolah, hampehhh

Ahad, 12 Februari 2012

Sukan SMKPP 2012

SMK Pinggan-Pinggan minggu lepas, dah siap seminggu, sibuk bebeno dengan sukan. Letih sangat uruskan pasukan. Tahun ni, chegu jadi ketua guru rumah sukan Mars (Ungu). Ada pembaharuan sistem sukan tahun ini, dulu ada 4 je rumah sukan, tapi tahun ini ada 6. Nama pelajar pun dibahagi sama rata. Dah tak ada la rumah fav macam tahun lepas .... rumah biru. (Mcm kebanyakan sekolah rumah biru je yang menang tiap2 tahun, mcm trend je).

So ... adalah beberapa gambar yang dapat diselitkan

Merentas desa
Hari lepas sambutan Maulidur Rasul, SMKPP dijadikan tuan rumah acara merentas desa peringkat zon utara sabah. Terpaksalah tangguh sukan sekolah ke hari yang lain sebab kebanyakan guru-guru teraksa mengurusnye. Dapat gambar berlepas kat atas nun sebab chegu jd pengiring peserta. Mudah je ... bawak moto sambil jaga trafik sikit.

 Hari pertama sukan hujan selebat alam... Kesian kat acara berpagar, licin tetiba padang sek. Nyaris ada yang tersungkur depan hurdle.

Lelaki bawah 18 thn acara 110 berpagar

4 x 400 perempuan bawah 15 thn

Perbarisan
Meriah juga la perbarisan, Kebanyakan guru-guru berhabis. Keputusannya hanya dapat tempat kelima. Keseluruhan rumah Chegu hanya 5 emas je dengan kedudukan uncit jauh tertinggal dari rmh sukan lain yang berbelas2 emasnya. Takpe (^_^), Chegu senyum saja. Kebanyakan acara jarak jauh je dari atlit yang sama Nordianah Jamaul, dah tingkatan 5 student ni. Tahun depan tak tahu lagi, pok menang perbarisan je la gamaknye...

To all students, thanks for cooperating, wish a great event next year ....

Rabu, 9 November 2011

Jamuan Akhir Tahun 2011 -siri2-

9 Nov 2011 - Banyak jemputan jamuan kelas harini. Jom lihat mana-mana kelas yang sempat dirakamkan.

Kelas pertama seawal pagi ialah kelas 1 Dinamik. Kelas ni selalunya menang pertandingan mingguan keceriaan kelas untuk menengah rendah. Memang top la kelas ni. Cantik rekaan baju kelas nih. Ramai cikgu-cikgu yang hadir.

Kelas kedua pula, kelas 5 kreatif. Paling best ada laksa cikgu aklima masak. Kek ada dua, banyaknye!!!. Dua-dua tulis selamat menjawab SPM. Chegu ucapkan selamat menjawab SPM kelak... Macam biasa, ada juga baju kelas (ada nilai sentimental rekaannya ... boleh tiru ke)

Yang akhir ni, bukan kelas, tapi harini juga ada Majlis Graduasi pelajar tingkatan 6 SMK Pinggan-Pinggan. Jamuan je Chegu pulun.. he ada patut ke. Merangkap makan tegahari walaupun dah kenyang. Makanan memang sedap (4 dari 5 bintang ratenye). Ada daging blackpaper, ayam merah, udang, isi ikan, dan sayur campur. Katering memang mantop dengan harga serendah RM 10 sekepala termasuk peralatan. Pn Malati yang bagitahu. Sesapa nak tempah tanyalah puan sebab tak ingat dari siapa (melantak sakan).

Paling penting banyak jamuan mesti ada kek, dan semuanya ditempah dari cikgu murad. Harini je dah 12 kek terjual. Sory kelas yang tak termasuk sini sebab x ambil gambar.

Jamuan Akhir Tahun -siri1-

8 Nov 2011 - Dah sampai dipenghujung minggu-minggu akhir persekolahan, jadi jamuan akhir tahun sahaja. Sengaja letak siri sebab macam banyak jamuan ni.

Hari ini jamuan kami geng koperasi (eh aku juga  ke arr... bila join the club). Jamuan sempena akhir tahun, hari jadi dan perpindahan (kalau tak segan oooo...).

Jamuan di bilik KHB ERT sek. Besar oooo. dah setahun, barulah dapat masuk bilik nih (nama je cikgu KH... tapi chegu ngaja Pertanian). Lengkap betul peralatannya.

(1) Persediaan awal jamuan oleh pelajar-pelajar tingkatan 6 rendah. (2) Ketibaan PK Hem dan PK KoKum (3) Ketibaan Pemangku Pengetua Pn Malati (4) Sabor Jang, jap lagi cikgu-cikgu ni sampai (lambat Bebeno) (5) Kek Majlis - tinggi oooo, sampai 3 tingkat (6) Susunan lauk pauk, banyak betul dah tak ingat ape bendanya - ada ayam, daging korban, spegeti, kerabu perut lembu korban.
Lambat sikit guru-guru sampai sebab tergempar jamuan nih sambil beberapa guru mesyuarat tingkatan 6. Sebelum makan bergambar sikit dengan kek 3 tingkat tu.

(1) Memotong kek - he pict2 muka2 yang apply pindah - dari kiri syah, ust muslim, aklima, sarhani - semua gambar syah je menyelit kat belakang tu??? enterframe betui (2) Nak juga bergambar ngan kek (3) Bacaan doa selamat, syukur dan makan
 Jadi masa yang ditunggu-tunggu - yeah makan akhirnya.

(1) Menung menunggu kak adizah - masih pagi lapar dah??? (2) Didahulukan puan malati dulu weiii (3) Yang kiri je bujang tu - dari kiri asnani rokiah, suraini - hai murad ada tambahan bisnes kek lagi ke (4) makanan tradisi Burasa (tah betul ke ejaan ni yek?)

Isnin, 7 November 2011

Raya Korban 2011

6 November 2011 - Beraya di perantauan kalini dek sbb sek ada dua minggu je, cuti tak banyak. Tak berbaloi nak beli tiket balik kampung. Tak dapat la merasa raya di kampung - huhu macam tak biasa.

Jadi raya pertama ni ada program korban kumpulan usrah kami merangkap sambil-sambil hari keluarga usrah (lepas dah penat tentukan tarikh tapi x jadi-jadi hari keluarga tu).

Sembahyang sunat hari raya sini mula jam 7.30pg. Kiranya macam lambat gak sebab klu d semenanjung pun masa sama gak (sabah awal 1 jam dari semnjg k (for info)). Jd nak ambik sunat lepas sembahyang raya, nasib la Syarif kwn serumah bawa balik nasi impit ngan kuah kacang. Nak masak malas hehe.

Tahun ini ada seko lembu. Tempat sembelihan di penjuru padang SMK Pinggan-Pinggan dekat pagar utama.

(1) Pose 'mesra' geng usrah 2011 sebelum korban (2) Lembu betina cukup2 umur 2 tahun (3) Menumbang - hai syarif ada gaya nak sembelih bebeno (4) Hai Syed belai apa lagi tu (5) Anak-anak guru2 - mula2 takut nak pegang pastu berani yg amat
(1) Melapah lembu - Yang tak pegang pisau kat kelakang tu gelak sakan nampaknye, apehal tu ye?? (2) Juri-juri melihat hasil kerja anak didiknya (jemaah ramai smpi x cukup ruang melapah) (3) Em nak cakap ape ye, takut puji diri sendiri plak (4) Kerja memotong dan menimbang daging korban

Siap melapah daging, trus ke Surau. Menu jamuan daging goreng masak berempah dan sup tulang berempah. Nasi kena masak kat rumah cikgu murad sebab takde letrik kat surau. Master chef - cikgu syed, memang sedap betul makan-makan hari ni (pujian ikhlas ni tau). Jangan lupa tagline 'Seronoknya hari keluarga tahun ini' (sambil kedua2 tgn letak atas bahu).
(1) Gaya jer ke? jgn hangit daging tu syah (2) Lagak Master Chef atas tong gas (syed) mengarah ngan lagaknya hehe (jgn mare ye)

Sabtu, 17 September 2011

Sambutan Hari Malaysia 2011, SMK Pinggan-Pinggan, Pitas, Sabah

Sempena menyambut sambutan bulan kemerdekaan, SMKPP, pitas telah mengadakan upacara perasmian penutupan pada 13 Sept yang lalu.

Sambutan Hari Malaysia di peringkat sekolah SMKPP 2011
 Telatah pelajar sebelum perarakan dari pintu pagar sekolah

Mengiring masuk

Guru-guru (sempat pose tu)

Sebahagian Guru-guru sebelum majlis

Menyanyikan lagu patriotik dengan kibaran bendera.

ShareIt