Malangnya anda hanya boleh akses dari ID yang telah dibekalkan oleh pihak yang mengurus Yes.my / 1Bestari Net kepada pentadbir sekolah. Chegu dalam tahun 2011 sehingga 2013 telah berada dalam 4 buah sekolah yang berbeza. Nak cari macamana ye??? So nganga mulut je la sambil menyaksikan dari jauh je... patutlah kalau survey Nuffnang ada link frogVLE ni tapi ianya takboleh diakses- kena ada ID.
Terima kasih kepada guru-guru yang share halaman web chegu ini, untuk anak pelajar anda. Chegu x dapat nak masuk frogVLE. Kalau ada ianya mesti mudahkan pelajar Chegu sendiri nak belajar Math.
Sebelum tu apakah 1BestariNet - pengenalan KPM dengan kerjasama YTL Communications, 10,000 sekolah dilengkapi internet berkelajuan tinggi 1BestariNet ini, tujuan merapatkan jurang digital di kawasan luar bandar dan bandar
FROG VLE pula (makna versi Chegu) adalah Pembelajaran Maya Frog (Katak Biru - nama popularnya di sek chegu) mengadaptasi pembelajaran internet termasuk latihan, rujukan, pertanyaan, interaksi malah sebagai pengantara menggantikan kertas, buku, malahan pelajar dan guru seakan-akan masuk dalam web yang dibekalkan melalui internet. Ianya dibina di UK, malaysia akan jadi negara pertama di dunia tuuuu... agak kagum juga ni. Muka Interaksinya seakan-akan blogspot, cuma lebih mudah dan banyak animasinya... Tak percaya tengok VT ni
Maka pembaharuan tahun 2014 - Dapatlah pelajar kini membaca buku teks interaktifnya...yang mana ada Nota, Gambar / rajah bergerak, Serta Video Berkaitan... memang maju. Membawa suatu pendidikan ke tahap yang baru "katanya".
Pautan berkaitan : Sekolah maya manfaatkan buku teks elektronik - Utusan | Pengajaran maya Frog VLE - Kosmo! |
Gambar / imej Berkaitan
![]() |
| Dah Versi 3.0 - Klik untuk ke halaman webnya |
Untuk Guru, mungkin Video ni boleh memberi gambaran sikit tentang Katak Biru ni.. Tabik la kat pengarah video ni. Menarik. Kalaulah jadi kenyataan.. senang kerja
Video Tutorial - cara-cara menggunakan PaparanMuka (Dashboard) Frog VLE untuk panduan guru
Apa PENDAPAT anda YE???


