Memaparkan catatan dengan label Google Play Apps. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label Google Play Apps. Papar semua catatan

Isnin, 1 April 2013

Chrome untuk android

Ramai pasti mempunyai masalah apabila menggunakan android untuk melayari internet, terutama mereka yang mempunyai jari yang agak besar, mesti akan tersalah tekan kerana paparan yang kecil dan jari anda mungkin tertekan link yang dekat dengannya. Cuba download chrome untuk android, ianya free.



Chrome android ni memang cepat kalau surf internet dan automatik zoom macam kat gambo diatas nih.   Kalau ada dua / lebih link semasa menekan dengan jari anda yang besar gedabak tu, ia akan membesarkan seperti gambar atas, Contohnya nak tekan Hari Guru, tidak akan tersilap tekan pada Guru yang sebelahnya tu. Cuma anda kena tekan lagi pada link yang telah dibesarkan automatik ni. Gambar ni diambil pada samsung galaxy tab 2.

Lepas ni, kesalahan masa klik dapat dikurangkan, setidak2 nya takperlu menbesarkan paparan dengan teknik cubit untuk besar / kecil.

Isnin, 5 November 2012

Samsung Galaxy Tab 2 7.0

Baru-baru ini, chegu membeli Samsung Galaxy Tab 2 7.0. Lama dah survey, memang besar la sikit berbanding samsung galaxy S2.

Ambil yang putih. Nape kalau pegi kedai warna putih
yang dah nak abis stok

Build in app yang ada yang best adalah Polaris Office untuk aplikasi office dan Mini App (yang ada tanda ^ kat gambar tu) iaitu shortcut untuk tablet seperti telefon dan msg yang cepat.

Ada beberapa software yang ada di google play yang sesuai chegu rekemen

1. Easy Answer 

Tak perlu tekan ke skirn untuk jawab (no need to slide to answer), tengok siapa call dan terus letak di telinga, terus jawab.
Ingatkan kat samsung s3 je yang ada. tab pun bleh. Chegu dah test kat samsung s2, pun sama lagi cepat menjawab.
(Mungkin semua telifon guna android pun boleh, nanti chegu try!)

2. Google Crome

Ni lagi best. PPPBS 100% compatible. Dah banyak kali guna, semua data dapat masuk walaupun dia kata gunakan explorer sahaja
Kalau link terlalu kecil dan jari anda terlalu besar, dia auto zoom supaya anda boleh memilih link sesuai, tak perlulah asik 2 3 kali tekan sebab tertekan link lain dek jari besar.

Di u tube, macam dah takde keje dah diaorang buat jatuh hp mahal2 ni. tapi yang pasti Samsung Galaxy Tab 2 7.0 ni memang tahan lasak. Cuma agak berat sikit je la dan besar gedabak.


Amacam!!! nak buatke kat korang punye. Tak berani punnn....

ShareIt