Blog ini sesuai dipamer dalam chrome browser dan paparan lanskap

Jumaat, 18 Julai 2014

Gempar!! Tragedi MH17

Pagi, 18 Julai 2014 - Terkejut ... Mengapa dugaan banyak berlaku akhir-akhir ini? Terang-terangan pesawat komersil, kenapa ditembak?

Kapal Terbang MAS Berlepas dari Amsterdam Belanda ditembak jatuh di Ukraine berhampiran dengan sempadan Russia membunuh 295 orang. Mungkin pemberontak Rusia.. Sehingga kini masih tidak diketahui siapa yang menembak jatuh pesawat terbabit. Semuanya menafikan. Tiada siapa yang selamat.

Sayu hati. Walaupun tiada seorang penumpang ataupun anak kapal Kapal Terbang MH17 tu yang kita kenal , Namun rasa sedih. Ni negara kita. Berkaitan dengan tanah air kita. Di akhir-akhir ni macam2 jadi belum selesai pesawat #MH370 yang hilang 4 bulan lepas tak tahu keberadaan diorng hidup ataupun mati. Belum boleh tidur lena memikirkan saudara Islam kita di bumi Palestine.

Kini pesawat kita #MH17 ditembak dan terhempas. Banyak sungguh dugaan tahun 2014 ni. Ya Allah kuatkan lah hati kami semua untuk menempuhi dan bersabar dengan dugaan mu Ya Allah. Berilah kami kekuatan dan jalan penyelesaian.. Amin

#MH17 #PrayForMH-17

6 ulasan:

  1. Exactly cikgu..dugaan after dugaan..Moga mereka yang terlibat tabah menghadip dugaan ini...Al Fatihah untuk semua mangsa yang terlibat dan Takziah kepada semua keluarga mangsa..

    BalasPadam
  2. Takziah buat keluarga mangsa... semoga diberi ketabahan kpd mereka semua utk menghadapi tragedi yg mendukakan ini.. Al Fatihah kpd mangsa yg beragama Islam. Al Fatihah... aamiin.

    BalasPadam
  3. kesian MAS.. tak habis lagi pasal MH370, datang plak kes MH17.. takziah buat keluarga mangsa..

    BalasPadam
  4. #pray4MH17
    #pray4MH370
    #pray4Gaza

    BalasPadam

Silakanlah komen, tetapi hendaklah menjaga etika. Ilmu untuk manfaat semua

ShareIt