Blog ini sesuai dipamer dalam chrome browser dan paparan lanskap

Sabtu, 21 September 2013

(10) Lilitan, Perimeter, Luas Bulatan (Circumference, Perimeter, Area Of A Circle)

Circumference, Perimeter, Area Of A Circle CIRCUMFERENCE / PERIMETER AND AREA OF A CIRCLE | Ukurlilit / Perimeter dan Luas Bulatan | Perimeter bulatan | length of arc AB | Luas bulatan | Area of circle | Area of sector | Luas Sektor | perimeter of the whole diagram | Perimeter Keseluruhan rajah | area of the shaded region | Luas Kawasan Berlorek

ilmu PMR | nota-matematik-tingkatan-2-bab-10-bulatan |



Mahu Nota yang lain dalam siri ini
Kandungan Nota Ringkas Matematik SPM [Klik Disini]

13 ulasan:

  1. Sangat-sangat membantu.Terima kasih cikgu.Malam ni boleh la saya sambung ajar adik saya..

    BalasPadam
  2. jumlah soalan yang sikit dan susah untuk di phm

    BalasPadam
  3. Terima kasih. Nak senang.. 2Piej ntuk panjang lengkok @ perimeter bulatan. Piej² ntuk luas sektor @ luas bulatan. Basically kene hafal lilitan 2piej. Bulatan Piej²..🤘😁

    BalasPadam
  4. Assalamualaikum.cikg..tgk seselesaikan soalan saya,ni cikgu saya da lupa kiraan rumus ni ....ini lilitan 0.60 dan 0.65 saya nak jadikan 0.60 n 0.65 hanya 1 lilitan tolong yg bagi kiraan rumus ni.

    BalasPadam
  5. Assalamualaikum.cikg..tgk seselesaikan soalan saya,ni cikgu saya da lupa kiraan rumus ni ....ini lilitan 0.60 dan 0.65 saya nak jadikan 0.60 n 0.65 hanya 1 lilitan tolong yg bagi kiraan rumus ni.

    BalasPadam
  6. Assalamualaikum.cikg..tgk seselesaikan soalan saya,ni cikgu saya da lupa kiraan rumus ni ....ini lilitan 0.60 dan 0.65 saya nak jadikan 0.60 n 0.65 hanya 1 lilitan tolong yg bagi kiraan rumus ni.

    BalasPadam

Silakanlah komen, tetapi hendaklah menjaga etika. Ilmu untuk manfaat semua

ShareIt