Rabu, 12 Mac 2014

Sombong Betul Kakitangan Tabung Haji


Al-Kesahnya, Chegu nak mengeluh sikit... dalam kegairahan membuat deposit, biasalah kita ni menyimpan di Tabung Haji untuk mudahkan dan mungkin menyimpan hajat ke Tanah Suci Makkah.. simpanan ni pun dijamin dibayarkan zakat secara automatik...

Sekarang ni ramai juga bukan Islam, berebut menyimpan di Tabung haji sebab kadar dividen yang agak menguntungkan... Tahniah Chegu ucap sebab kompetent mengurus dan meningkatkan pendapatan orang Islam.

Tapi terkilan, insiden Chegu datang ke Kaunter sebab tahun lepas diumumkan dividen 2013, 6.0% dan Bonos Haji 2.0%, maka chegu membawa buku orang tua Chegu ke kaunter untuk dikemaskini... mana tahu cukup untuk mengerjakan Haji..Tapi APA KATANYE,

Dengan tiada hemah dan tawaduk... TAK BOLEH, Kalau tuan empunya sakit, mesti buat laporan doktor mengesahkan sakit... Kemaskini tak boleh... mesti tuannya juga????

Aihhh... bukannya nak lakukan pengeluaran pun... Apa dah jadi ni.. takkan HangPa dah establish "Kononya" nak kemaskini akaun pun mesti orangnya kena buat... bapa chegu sekarang ni mengalami strok kecil, susah bergerak ... doktor mana nak layan kita ni semata-mata sakit orang tua...??? Kalau kita teliti klien tabung haji majoritinya orang yang berumur 50 tahun keatas??

Sia-sia ja tadi ke pejabat tabung Haji... agak marah juga

Dikesempatan ini, Chegu menyatakan rasa dukacita atas kes kehilangan pesawat MH370.. Bersamalah berdoa akan keselamatan penumpang dan pesawat tersebut dijumpai..

10 ulasan:

  1. tak ada kelonggaran ke untuk yang uzur,sekurang-kurangnya berhemah lah sikit kan chegu..sabar jelah chegu..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Macam takde hemah langsung... bank konvensional lain tak bising pun mcm tabung haji. Stakat kemaskini, sape2 pun bleh.. Diaorang tu dah beso sangat KEERR

      Padam
  2. Chegu pergi kat tabung haji mana tu?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Cawangan Kluang, Johor... membuang masa kita je... dal la minyak mahal, byr parking lg. Sampai je x bleh settle kerja

      Padam
  3. dalam tv siap wat iklan budi bahasa budaya kita..tapi ada jugak yg camne..kalo x sabar, dah kena sound balik ne.

    BalasPadam
  4. Masalahnya semua kakitangan cakap benda sama. Chegu angin, keluar bising-bising. Khidmat pelanggan tak mesra pelanggan langsung

    BalasPadam
  5. ish x sngka la plak..
    budi bahasa bdaya kita :P

    BalasPadam
  6. memang kurang ajar dan biadap betul orang tu..tak mencerminkan langsung syarikat tempat bekerjanya....

    Regards,
    -Strider-

    BalasPadam
  7. Tu la. Memang ada yang macam tu Chegu. Tapi bukan semua orang macam tu. Ada yang mesra. Mungkin Chegu kena orang yang jenis macam tu. =)

    ZH Blogger

    BalasPadam
  8. jarang berurusan dengan TH... so, x de experinece lagi..

    BalasPadam

Silakanlah komen, tetapi hendaklah menjaga etika. Ilmu untuk manfaat semua

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
.. ..

ShareIt