Blog ini sesuai dipamer dalam chrome browser dan paparan lanskap

Sabtu, 21 September 2013

(25) Transformasi (Transformation I, II, III)

Transformasi (Transformation I, II, III) Transformasi (Transformation I, II, III) Transformasi (Transformation I, II, III)
TRANSLASI translation
PANTULAN (Reflection)
Pantulan pada garis
Melukis garis pantulan diberi imej dan objek
PUTARAN (Rotation)
Putaran lawan jam, 90°, di pusat C
An anticlockwise rotation of  90° about  the centre C
PEMBESARAN (Enlargement)
Faktor Skala
Luas Imej
Pembesaran, pusat C, dengan faktor skala 2
An enlargement at centre C with a scale factor of  2
KOMBINASI DUA TRANSFORMASI (Combination of two transformations)
·    transformasi  AB  = transformasi B dilakukan dahulu, kemudian transformasi A.
.    transformasi  A2  =  transformasi AA.

Learns Mathematics Transformation using Video


Ilmu PMR | nota-matematik-tingkatan-2-bab-11-transformasi I | nota-matematik-tingkatan-3-bab-10-transformasi-2 |

Mahu Nota yang lain dalam siri ini
Kandungan Nota Ringkas Matematik SPM [Klik Disini]

3 ulasan:

  1. As sskam Cikgu Zam.
    Terimakasih di atas usaha pembelajaran dlm video.
    Saya tengah coaching anak saya utk matematik F5.
    Sekian terimakasih Cikgu moga Allah saja yg membalas jasa Cikgu..Aminn

    BalasPadam
  2. Terima kasih atas info yang diberikan. saya dah lama tinggalkan sekolah (1992 SPM), jadi pitam bila anak tanya macam mana nak buat. Tapi dengan info yang Cikgu berikan saya bole ajar anak saya dengan senang sekali.

    BalasPadam

Silakanlah komen, tetapi hendaklah menjaga etika. Ilmu untuk manfaat semua

ShareIt