Blog ini sesuai dipamer dalam chrome browser dan paparan lanskap

Ahad, 11 Disember 2016

KSSM Matematik Tingkatan 1

Mulai tahun 2017, Kurikulum Standard Sekolah Menengah (KSSM) akan diperkenalkan bagi mengganti Kurikulum Bersepadu Sekolah Menengah (KBSM).

Bagi subjek Matematik, ianya dimulakan dengan Tingkatan 1 sahaja. Bab-bab yang diajar sangat berbeza dengan sukatan dahulu. Ianya disusun supaya pelajar sekolah menengah akan dapat menduduki ujian TIMSS dan PISA serta pelajar akan mudah Ditaksir mengikut standard/band pencapaian mereka.

Chegu disini berkongsi Dokumen Standard Sekolah Menengah (DSKP) dan Rancangan Mengajar Tahunan untuk Ting1 beserta versi Bahasa Inggeris untuk kelas Dual Language Programme (DLP) supaya mudah untuk di muat turun (download) untuk kegunaan guru-guru. Cuma Rancangan Tahunan tidak dapat dimasukkan silibus merentas kurikulum seperti pengajian kewangan dan keselamatan jakanraya.



Download 


14 ulasan:

  1. Terima Kasih Cikgu. Sumber yg sgt membantu.

    BalasPadam
  2. tq cikgu.. sumber yg sgt membantu

    BalasPadam
  3. CIKGU..Ada modul kssm tingkatan 1 matematik yang boleh digunakan tak?

    BalasPadam
  4. saya selalu ambik nota dan bahan dalam blog ni... sangat membantu... tq cg zam!

    BalasPadam
  5. as salam chegu.. boleh recommend kan buku2 latihan untuk anak tingkatan 1 tahun 2017?

    BalasPadam
    Balasan
    1. @ALICE BELI BUKU MATHS CATCH UNTUK TAHUN 1
      beli kat sini tinyurl.com/bukumc

      Padam
  6. ada soalan latih tubi x ??semoga boleh membantu...

    BalasPadam
  7. TQ. SAYA MINTA IZIN AMBIK BAHAN2 CIKGU YER. SGT2 MEMBANTU

    BalasPadam
  8. ASSALAMUALAIKUM CHEGU ZAM..TQ DAN SAYA MOHON DOWNLOAD BHN2 UNTUK MATEMATIK TINGKATAN 1 2018 NI..TERIMA KASIH SEKALI LAGI.SGT MEMBANTU SY DAN PROSES DOWNLOAD SGT MESRA PENGGUNA N MUDAH BAGI SY YG KURANG PANDAI BAB2 KOMPUTER N IT NI

    BalasPadam
  9. assalamualaikum chegu zam..terima kasih atas bahan yg sgt membantu..

    BalasPadam
  10. Terima kasih cikgu zam, saya mohon download dskp tu ya

    BalasPadam
  11. Assalamualaikum..
    Salam ukwah dari saya untuk anda..

    saya sudah follow anda #207

    Jom follow blog saya lansung klik profil

    Tinggalkan komen dan saya akan cuba membalas komen anda..
    Saya akan berusaha membalas kunjungan anda jika berkesempatan..
    Komen yang baik2 sahaja ye..
    Semoga ikatan ukhwah kita akan berterusan..

    Terima kasih sekali lagi..ya

    BalasPadam
  12. TQ CG ZAM, YOU'RE A SAVIOR. FIRST TIME KENE MENGAJAR FORM 1 ONE CLASS AFTER ALL THESE WHILE BEEN TEACHING ADD MATHS. TQSM. MURAH REZEKI CIKGU.

    BalasPadam

Silakanlah komen, tetapi hendaklah menjaga etika. Ilmu untuk manfaat semua

ShareIt