Rabu, 14 Disember 2011

Jelajah 2011 - Siri 1 - Teluk Intan & Pasir Salak, Perak

10 Dis 2011, Sabtu - Lama dah chegu duduk-duduk di rumah. Takde kemana-mana. Maka atas jemputan cikgu shah untuk majlis kerja kahwin di Chemor, Perak, jd chegu nekad jalan jauh-jauh ni. Dari Kluang, Johor, chegu bertolak seawal jam 9.00 pg. Terus destinasi ke rumah cikgu Hidayat, kawan lama chegu masa di MPRM dulu. Chegu tumpang menginap di rumahnya sebelum meneruskan perjalanan ke Ipoh. Sampai di Teluk intan dalam jam 4.00 ptg, jauh tu dalam 7 jam jalan, berhenti dua kali sebab nak isi minyak. Kira-kira 566 km. Chegu naik kelisa adik, tol RM52.10, minyak dalam RM 50.

Menara Jam Condong, Teluk Intan
Rumah Hidayat dah tak ingat sangat kat mana. Tapi dah dekat dengan pasir salak dan kampung gajah, Perak.

Sawah Padi - ciannye, orang Johor
yang jarang tengok padi, seronok ooo

Seawal pagi chegu jalan-jalan melihat suasana sawah padi, sambil-sambil menghabiskan masa kerana budget nak ke kenduri kawin tengahari.

Dataran Bakap

Tak banyak info, chegu jalan-jalan sambil snap gambar.

Sambungan...
Siri 1
Siri 2
Siri 3
Siri 4

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Silakanlah komen, tetapi hendaklah menjaga etika. Ilmu untuk manfaat semua

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
.. ..

ShareIt