Blog ini sesuai dipamer dalam chrome browser dan paparan lanskap

Rabu, 14 Disember 2011

Jelajah 2011 - Siri 4 - Kuala Lumpur

12 Dis 2011 - Dari Ipoh, chegu terus ke Kuala Lumpur mencari kawan-kawan lama masa belajar di UTM, Skudai.

Amboi - makan sakan
Misi jalan shopping sakan terus dengan Minor. Mula-mula ingatkan nak drive terus ke Sungei Wang Plaza, Lupa pulak cuti umum selangor, jalan sesak dah. Terus parking sebab takde keje nak redah jammed 2-3 jam. Lama dah tak naik LRT & monorail ni. Sekarang LRT pakai token, monoral tiada berubah pun. Teruja sikit sebab lama duduk kat Sabah tu, macam orang kampung baru keluar kebun, hehe...

Monorail - stesen titiwangsa
Sampai je terus makan sebab dari awal pagi hanya sarapan nasi dengan telur kenduri kawin semalam cecah budu. Kitaorang makan kat Deli France. Chegu makan bolognese Spaghetti ada dua garlic bread. Ada pastry inti ayam, ayam rendang dan tuna. Air ice lemon tea. Menyesal sikit, tuna takde isi sangat.

Makan kat Deli France, Sungei Wang dgn Minor
Membeli-belahlah cikgu sampai ke malam, lepas tu chegu ke Lot 10, trus ke Pavilion, saja-saja bergambar. Kebetulan ada end year sale, boleh la ... janji kena ada duit.

Dekat pokok krismas pun jadi...
Depan Pavilion - beruang2 mewakili negara-negara dunia
Happening sikit kat pavilion ni. Ramai yang bergambar-gambar dengan beruang-beruang mcm dalam gambar atas. Punyalah berjalan sampai kat Pavilion tu terlupa monorail habis jalan jam 10, Macam tak puas lagi jalan..

Samsung SII - guard
Cuma kongsi beli aksesori samsung S2 je. Guard kat atas ni dari getah, RM 25 langsung takbleh kurang. Ade ke patut suruh beli 2 barulah dapat less, RM40, ingat kitani beli hp sampai dua biji. Takpe lah beli juga sebab senang buka cover belakang kalau nak tukar bateri. Ada banyak warna terutama pink, tapi chegu pilih hitam juga supaya takde apa2 beza

Jadi setelah mengira-ngira kos secara kasar, jauh perjalanan dari Kluang ke Ipoh dan balik semula, chegu ngan kelisa tu adalah dekat-dekat 1,140 km dengan jumlah minyak RM 120 dan duit tol sebanyak RM 70. Ini termasuk bersiar-siar dan tersesat jalan. Chegu memilih mengisi minyak dari stesen shell je. Memang terbukti jimat. Chegu mengisi penuh dari KL sampai Kluang, Johor minyak baru RM 35.

-tamat-

Siri 1
Siri 2
Siri 3
Siri 4

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Silakanlah komen, tetapi hendaklah menjaga etika. Ilmu untuk manfaat semua

ShareIt