Jumaat, 5 September 2014

Projek Mural Matematik

Terfikir juga pada awalnya, Mural Matematik?... nak buat apa ye?, Nape tak mural sivik ke?, mural moral ke? Takut takde nilai estetika dan unsur seni dalam mural matematik ni. Projek ni ketua panatia yang rancang. Dia takbleh buat, terpaksa la kita yang buat.

Saja berselfie, ceria anak pelajar nih dapat hp

Cabaran diambil maka dari bulan 4 tahun ni, hanya mampu beli cat dan pelaka je. Macam-macam halangan. Pengetua takbagi cat sebab dah buat projek mengecat balik dinding sekolah.. kesudahannya, tangguh. Tapi bukan kena pun pada kawasan sasaran. Masuk bulan puasa, dan raya pun tak boleh buat kerana pelajar pula yang tak mahu menyertai.

Setelah beberapa bulan, akhirnya minggu ni berkesempatan menganjurkan projek macam dah agak suam-suam kuku. Nasiblah anak pelajar ni sanggup menyertai sebab masanya petang, biasalah tak boleh ganggu masa belajar pelajar.

Konsep yang digunakan pertandingan mengikut tingkatan, 8 orang satu kumpulan, Tingkatan 1, 2 dan 4. Nasiblah hanya tu je. Nak mula kelam kabut sebab masing-masing excited. WARNA chegu bekalkan hanya biru, merah dan kuning, rupanya perlu juga putih dan hitam, nasiblah dah prepare awal2. Peruntukan dari kebitaraan math... senang hati sikit duit takde masalah

① pelajar tingkatan 1 dan 2 baru mula nak melukis
② Pelj ting 2 dah mula mewarna
③ pelj ting 4 di belakang bilik guru matematik
④ Pembantu aka tukang agih warna
⑤ Tingkatan 1 kepanasan, ada yang usaha guna payung
⑥ depan bilik guru matematik. Sini special sikit sebab ada
tambahan bilik guru math chegu minta mereka buat

Terima kasih yang sangat-sangat kepada pelajar yang sama-sama menjayakan projek ini. Kecil hati sikit sebab tiada pun kelibat ketua panatia yang haritu beria-ia nakkab projek ni berjalan... lain kali tak hingin nak tolong anda lagi.

Projek masih berjalan, nanti chegu upload hasil di kalau dah siap.

1 ulasan:

  1. Wahh seronoknya.. satu aktiviti yg bermanfaat. Syabas Chegu Zam.. :)

    BalasPadam

Silakanlah komen, tetapi hendaklah menjaga etika. Ilmu untuk manfaat semua

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
.. ..

ShareIt