Rabu, 29 Januari 2014

Budget Menghias Kelas

Salam dan selamat kepada pembaca... Chegu buat posting untuk guru-guru yang terkira-kira berapakah kos nak menghias meja menggunakan tikar getah. haha.. tema coklat kuning sebab langsirnya dah siap sedia kaler coklat kuning

Buat sendiri - Anak murid ting 1
Chegu tak percaya kat diaorang

Kenapa dgn tikar getah ni.. Uh... Chegu dah pernah cuba guna pembalut hadiah atau alas meja plastik, kesudahannya jahanam dalam 2-3 bulan. Tikar getah ni, mungkin akan bertahan sehingga setengah tahun, malahan kalau anak murid tu cermat, sampai ke hujung tahun masih bertahan walau telah koyak sebab ianya tebal, jadi lasak. Cuma Chegu agak tak setuju dengan pihak sekolah suruh pelajar letak kerusi atas meja .... duit sendiri oooooooohhhhhh....... (Terpaksa Makan Hati dibuatnya...HiHiHi)

Tapi ada guru-guru yang tertanya-tanya nak membeli berapa banyak. Sedangkan kos membeli segulung tikar getah hanya RM 150 = 20 meter. Em.. Chegu tak pasti harga ini... kena tanya kedai lah .. ok?

So dah kena kat cikgu matematik, kiki, kerjanya mengira je. So formula Chegu untuk kiraan

1 setengah meter = 4 meja pelajar (meja kayu pelajar dlm 70x30cm)
so
40 meja = 15 meter

Em mana lebih baik beli potong meter harganya selalunya akan lebih mahal dari segulung tikar getah. Jadi kena fikir sendirilah... Lebihan mana tahu, lebihan boleh letak kat papan kenyataan.

2 orang je pelajar 1era2 yang membantu
Kalau ramai2 takut semak.. sebab

Stapler gun ada 1 je. Beli masa kat Sabah,
More Chance, Kota Marudu
Tag tanda harga masih ada ... Sangat berjasa benda ni
(Suatu pelaburan yang tak sia-sia)
Lepas ni nak hias birai meja. Nak letak skirting... kau ingat kereta je letak skirting,,, meja pun jugak .. tau!!!

3 ulasan:

  1. saya tahun ni x jadi dah guru kelas.
    tahun lepas dah jadi.
    siap cat satu kelas lagi..hehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. Haha.. mungkin tahun mendatang jadi lagi... emm dah hampir setiap tahun sejak jd guru, chegu kena jadi guru kelas...pernah terdaftar pelajar bukan warganegara waktu di pedalaman sabah dahulu... jd kes besar juga... nasib

      Padam

Silakanlah komen, tetapi hendaklah menjaga etika. Ilmu untuk manfaat semua

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
.. ..

ShareIt