Ahad, 12 Februari 2012

Sukan SMKPP 2012

SMK Pinggan-Pinggan minggu lepas, dah siap seminggu, sibuk bebeno dengan sukan. Letih sangat uruskan pasukan. Tahun ni, chegu jadi ketua guru rumah sukan Mars (Ungu). Ada pembaharuan sistem sukan tahun ini, dulu ada 4 je rumah sukan, tapi tahun ini ada 6. Nama pelajar pun dibahagi sama rata. Dah tak ada la rumah fav macam tahun lepas .... rumah biru. (Mcm kebanyakan sekolah rumah biru je yang menang tiap2 tahun, mcm trend je).

So ... adalah beberapa gambar yang dapat diselitkan

Merentas desa
Hari lepas sambutan Maulidur Rasul, SMKPP dijadikan tuan rumah acara merentas desa peringkat zon utara sabah. Terpaksalah tangguh sukan sekolah ke hari yang lain sebab kebanyakan guru-guru teraksa mengurusnye. Dapat gambar berlepas kat atas nun sebab chegu jd pengiring peserta. Mudah je ... bawak moto sambil jaga trafik sikit.

 Hari pertama sukan hujan selebat alam... Kesian kat acara berpagar, licin tetiba padang sek. Nyaris ada yang tersungkur depan hurdle.

Lelaki bawah 18 thn acara 110 berpagar

4 x 400 perempuan bawah 15 thn

Perbarisan
Meriah juga la perbarisan, Kebanyakan guru-guru berhabis. Keputusannya hanya dapat tempat kelima. Keseluruhan rumah Chegu hanya 5 emas je dengan kedudukan uncit jauh tertinggal dari rmh sukan lain yang berbelas2 emasnya. Takpe (^_^), Chegu senyum saja. Kebanyakan acara jarak jauh je dari atlit yang sama Nordianah Jamaul, dah tingkatan 5 student ni. Tahun depan tak tahu lagi, pok menang perbarisan je la gamaknye...

To all students, thanks for cooperating, wish a great event next year ....

2 ulasan:

  1. Uuuu chegu... Sukan ni pn best jugak, cuma yang x best tu kmi dapat no. 6 dalam perbarisan.. rumah sukan chegu(Mars) dapat no. 5 kn?

    BalasPadam
  2. yup, perbarisan no 2 uncit, x pe la, cuba thn depan ^_^

    BalasPadam

Silakanlah komen, tetapi hendaklah menjaga etika. Ilmu untuk manfaat semua

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
.. ..

ShareIt