Ahad, 12 April 2015

Mancing Kolam di Minyak Beku, Batu Pahat

Lama dah tak memancing ikan besar. Dah takde geng yang nak turun laut, chegu ubah hala mancing kolam buatan kat DS fishing kat Minyak Beku, Batu Pahat Johor.

Chegu mancing midnight, harga RM 65 dari jam 12 mlm sampai 6 pagi. Tapi sekarang dah kena GST 6%. Amacam, masih ada unsur ngaja juga. Anak murid sekian, berapakah harganya kalu dah GST....

Ala, mancing kat kolam B je, ikannya dijamin dlm berat 1kg ke atas. Ikannya jenis ikan air masin. Saja mancing waktu hujung minggu sama rakan-rakan guru.


Hasilnya hanya seko je ikan merah. Timbang adalah 1.3 kg. Semalaman mancing dapat seko... em bolehlah, sebelum ni mancing ikan liar, ikan kolam x dpt rentak lagi...

Ikan selamat dlm periuk masak asam pedas... sekeluarga dpt makan. Nasiblah dpt, kalau tak... hihi bangau oh bangau lah

1 ulasan:

Silakanlah komen, tetapi hendaklah menjaga etika. Ilmu untuk manfaat semua

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
.. ..

ShareIt