Rabu, 30 November 2011

Hotel - Kota Kinabalu, Sabah

Sebelum chegu pulang ke semenanjung, menginaplah chegu di Rainforest Lodge, Kota Kinabalu. Betul-betul berhadapan dengan pasaraya Milimewa.


Papan tanda hotel depan milimewa KK

Hotel ni bukanlah budget hotel, semalam untuk singgle bed RM 110, siap dengan breakfast. Kawan chegu yang rekemen, ada special sikit lah, hheeee

Bilik No 21 - single bed

Ada singgle bed, bilik air, flat screen tv, aircond. Kat luar ada tempat bacaan, class tu cuma masa chegu tengok-tengok takde sape pun kat sana. Tapi kalau orang luar, rajin diaorang baca buku tu.

Koridor
Malam bawah koridor memang happening. Ada live band. Ramai pelancong asing datang singgah santai kat sini.

Maka macam biasa la chegu gatal tangan nak bagi rating (drp 5 bintang)
(a) Suasana 1 bintang - sbb bising sikit,tapi kalau dah mmg suka life mcm tu x pe kot
(b) Kemudahan 2 bintang (tak luas mana tapi mcm xclusive sikit)
(c) Koridor 3 bintang (luas giler)
(d) Overall 2 bintang (tak la membanggakan ... dah la mahal dik oii)
Bayaran mahal untuk beberapa kemudahan yang asas saje. Bukan hotel untuk budget dan mahal bukan taraf hotel kelas atas. Kebersihan saja tahap yang baik.

Rainforest Lodge, Kota Kinabalu, Sabah, Malaysia
Alamat : Lot 48, Groud floor & 1st Floor, Jalan Pantai, 88000 Kota Kinabalu, Sabah.
Tel : 088-258228

Selasa, 29 November 2011

Android Live Wallpaper

These are some live wallpapers for android. Suits lovely for samsung galaxy S2. These are some .apk downloads

Digital Hive


3D dancing Android boy
Download Link = 3D Dancing Android Boy

Spring Live

Completely free -  no need for widget like clock, calendar, battery indicator built in. You can customize the position in the live wallpaper setting.
Download link = Spring Live Wallpaper - Flying Butterfly

(d0t...) Betul-betul takde keje chegu ni

Sabtu, 26 November 2011

Makan Malam Sihat

Tips Makan Malam Yang Sihat

Hiasan - Mee sup

Adakah anda tahu bahawa pengambilan makan malam juga adalah sama pentingnya seperti pengambilan sarapan pagi?

Ini adalah kerana tubuh badan juga memerlukan sumber tenaga daripada makanan ketika tidur. Jika makan malam tidak diambil, ia akan merendahkan metabolisma badan. Ianya pasti tidak akan membantu untuk anda menurunkan berat badan. Kepentingan makan malam dengan cara yang sihat

1. Jika anda tidak mengambil makan malam, perut anda akan kosong. Ini akan menyebabkan hormon ketegangan akan meningkat dan badan mudah menjadi letih. Oleh itu keesokan harinya anda akan bangun dengan keadaan yang lemah dan kurang ceria.

2. Jika anda tidak mengambil makan malam, kadar metabolisma badan akan berkurang. Ini akan menyebabkan badan akan menyimpan lebihan kalori yang akan menyumbang kepada peningkatan berat badan.

3. Pastikan anda mengambil makan malam pada waktu yang betul iaitu sebelum pukul lapan malam. Ini akan dapat mengurangkan risiko untuk anda mendapat batu karang pada saluran uretra. Ini kerana proses penyingkiran kalsium berlebihan akan berlaku dengan optimum empat hingga lima jam selepas makan melalui proses pembuangan air kecil.

4. Pastikan anda mengambil makan malam dalam kuantiti yang kurang dan lebih ringan dari makan tengahari. Kuantitinya harus sederhana dan berkhasiat. Ini adalah kerana tenaga yang diperlukan pada waktu malam adalah kurang dari tenaga yang diperlukan pada waktu siang.

5. Pada waktu makan malam, lebihkan hidangan yang mengandungi sayur-sayuran dan kurangkan makanan yang mengandungi protein dan lemak.

6. Pastikan anda tidak mengambil makanan ringan selepas makan malam kerana ia akan menyumbang kepada peningkatan berat badan. Jika anda terasa lapar pada waktu malam, pilihlah buah-buahan.

Jadi jangan kata diet sampai tak makan langsung. Salah tu. harus diingat fungsi badan seperti bernafas, berpeluh, berkelip mata juga perlukan tenaga.

(d0t...) siang makan.. tengahari makan.. malam pun makan ^_^

Jumaat, 25 November 2011

Khasiat Daun Pandan

Kegunaan, Manfaat dan Khasiat Daun Pandan

Nama Saintifik daun Pandan : Pandanus amaryllifolious
Nama Inggeris: Screwpine Leaves

Kena l- jgn tak kenal ni ha daun pandan


Memang kita dah tahu macam-macam daun pandan ni digunakan dalam masakan kita. Terutama kalau tengok kuih kalau dah kale ijau je - kuih perisa pandan lah lagaknye.. Saja chegu berkongsi kalau-kalau tak tahu, tak kenal maka tak cinte

Pokok pandan terdapat di hampir setiap laman dapur di Singapura, Sri Lanka, Malaysia, Indonesia dan Thailand, di mana daunnya secara tradisional digunakan dalam masakan enak dan manis untuk menambah rasa nasi, kari, susu, kek, puding dan ais krim. Ia juga digunakan untuk menambah rasa masakan ternakan, daging atau ikan, udang, kekacang, jeruk, dan juga jeli serta manisan.

Ia mudah tumbuh di kawasan yang lembab. Di bandar, penghuni taman menanamnya dalam pasu. Pokok pandan ni memang banyak gunanya. Kadang-kadang kita tidak terfikir begitu banyak faedahnya kepada kita dalam kehidupan seharian. Mari kita lihat sepenuhnya!

Kegunaan Daun Pandan dalam Makanan.

- Haruman : Rasanya yang ‘halus’ memberikan ia kepentingan dalam masakan Asia yang sama seperti ‘vanila’ kepada masakan Barat. Satu jalur daun berukuran kira-kira 10 cm (4 inci) dimasukkan ke dalam periuk untuk mewangikan nasi yang dimasak. Dua atau tiga jalur direneh dalam kari. Di Singapura, ia digunakan untuk mewangikan Bobochacha, sejenis jem keladi.

- Pembalut : Di Thailand, ayam yang telah diperam dibalut dengan daun pandan dan digril atau digoreng dalam minyak yang sangat panas, yang kemudiannya rasa daun pandan akan meresap ke dalam ayam yang dimasak itu.

- Pewarna -:Daun pandan meninggalkan warna hijau dalam masakan. Di Malaysia, Singapura, Indonesia dan Thailand, daun ini ditumbuk dan ditegangkan (atau dikisar dengan sedikit air) untuk menghasilkan perisa dan pewarna untuk kek dan manisan.

Kegunaan Daun Pandan dalam kehidupan seharian :

- Daun Pandan boleh digunakan sebagai pewangi bedak sejuk
- Pewangi asli bunga rampai.
- Ubat pencegah lipas

Caranya:
Ambil beberapa helai daun yang segar, simpulkan dan letak
dalam kabinet dapur. InsyaAllah lipas akan berkurangan.

-Pewangi kereta - gunting beberapa helai daun muda,masukkan ke dalam bekas
plastik. Ia mampu bertahan selama 2 minggu.

Khasiat Daun Pandan dalam perubatan:

• Daun Pandan ubati Lemah saraf - ambil 3 helai daun pandan muda, rebus bersama 3 gelas air ( biarkan hingga susut menjadi 2 gelas). Tapis dan minum 2/3 kali sehari.
• Buang angin dalam badan- Ambil segenggam pulut. Uli (gentel) supaya menjadi butir-butir kecil. Tambah halia sebesar ibu jari. Masukkan 7 helai daun pandan muda. Masukkan 2 ketul gula melaka. rebus bersama 2 liter air. Tunggu sehingga ketulan pulut timbul di permukaan. Bila sejuk, tapis dan boleh minum. Amalkan 2/3 kali sehari.
• Gelisah : Ambil 2 helai daun pandan muda. Rendam dalam secawan air yang panas. Tapis dan minum 2/3 kali sehari.
• Rambut gugur- Daun pandan dicampur dengan 3 jenis herba ( Indonesia)
• Menghitamkan rambut: Potong kecil-kecil daun muda. Rebus sehingga airnya berwarna hijau. Embunkan semalaman. Pada keesokannya masukkan air perahan 3 biji buah mengkudu. Ramas rambut dengan air ini selama 10-15 minit. Lakukan 3/4 kali seminggu.
• Kelemumur-Ambil 7 helai daun muda. giling halus2. Campurkan 1 atau 2 cawan air. Ramas rambut selama 10-15 minit. Biarkan seketika.Kemudian basuh dengan air sekali lagi.

cadangan membaca : http://infosantai2.blogspot.com

(dot...) ai nah ... jangan barai pokok pandan blakang rumah nnt sudah.

Sukatan Pelajaran Matematik Bahasa Melayu

Tahun 2012 - bermulalah pengajaran di tingkatan 1 dan tingkatan 4 matepelajaran Matematik dalam bahasa melayu. Jadi terintai-intailah chegu huraian sukatan pelajarannya.

Macam tiada beza sahaja. Tapi baru peringkat awal chegu tengok. Apa-apapun, chegu akan update blog kalau ada perubahan silibus ni. Nota-nota menengah rendah (PMR) chegu kebelakangan ni ada juga chegu selitkan bahasa melayu. Nanti mungkin chegu akan sesuaikan atau buat posting baru nota-nota tu.

Untuk tingkatan menegah atas, lama sudah chegu tidak mengajar dan nota-notanya masih dalam kajian chegu. Semua nota chegu sesuaian dengan cara pemahaman pelajar supaya mudah difahami. Semuanya dirangka mengikut pengalaman chegu sendiri.

Tahun 2012 chegu masih lagi memegang hanya satu saja kelas matematik tingkatan 2. Lainnya mungkin subjek kemahiran hidup dan Matapelajaran Vokasional (MPV). Takdapat la peluang nak kaji lagi ilmu matematik ni untuk menengah atas.

Ni beberapa download HSP Matematik silibus baru 2012
HSP Matematik Tingkatan 1
HSP Matematik Tingkatan 2
HSP Matematik Tingkatan 3

tunggu 5 saat dan tekan skip ads untuk download k tekan disini untuk panduan download




hiasan
(dot...) Ini kali lah ... Kena beli buku teks baru la

Isnin, 21 November 2011

Kenangan 2011

Pulang sudah chegu ke semenanjung meninggalkan kenangan tahun 2011. Genap sudah 5 tahun chegu berkhidmat di Sabah ni.

Belog ni pun baru je chegu buat bulan 4, sebab tahun ni adalah sedikit masa dapat diluangkan kerana hati banyak happy.

Selamat tinggal kenangan di sekolah lama - tidak banyak perubahan dalam perkhidmatan chegu. Di sekolah baru, cabaran masih awal...

Beberapa coretan sepanjang tahun 2011 yang tidak sempat dirakamkan.

(1) 100 meter Lelaki bawah 18 tahun jadi kontroversi - nasib baik ambil gambar
(2) Pecah bumper, banjir awal bulan 1 - sampai sekarang tidak berganti
(3) Hari Guru 2011 - lama tidak sambut sejak 2 tahun sebelum
(4) XperiaX1 - terjatuh dalam lubang tandas raya pertama (masih dalam simpanan)

(1) Majlis Anugerah Perkhidmatan Cemerlang - Terbaik
(2) Meja chegu - laptop berjasa - tapi semua memo2 belakang tu
dah dibersihkan sebab kempan 3S oleh PPD
(3) Usrah Pinggan-Pinggan 2011
(4) Selepas 5 tahun tamat tempoh pasport ...
(t...) cawan warna-warni rumah syed - sorry tersumbing cawan
warna hijau (Tq utk satey daging korban tu)

Hasil tangkapan 2011 - baju jersy liverpool dijadikan seragam mancing 2011
- praktikal bila panas di laut - sekurang-kurangnya ada faedahnya
selepas meninggalkan kanibongan FC
Selamat tinggal Sabah - ceh macam dah tak balik lagi

Jelajah 2011 - Brunei (siri3)

Sambungan

Malam selepas jalan-jalan di kompleks yayasan dekat waterfront, kami terus ke The Mall, Gadong. Jalan kat Brunei ni langsung tiada papantanda jalan yang sistematik. Kalau tiada Navigasi GPS memang sesat malam tuh. Rupanya kat Gadong nilah rakyat brunei membeli-belah. Patutlah di pusat bandar lengang. Kebetulan cuti hjg minggu di sini hari Jumaat dan Ahad.

12 Nov 2011, Sabtu - Jerudung, Brunei

Hari Kedua - Pagi kami ke jerudung, satu lagi destinasi riadah. Tersesat jalan tersinggahlah di pantai jerudung.

Pantai jerudung - nelayan masing-masing mengangkut
perahu dengan menggunakan Prado

(1) Mercu tanda Jerudung Park
(2) Brunai Royal Polo - Kuda diraja buat main polo
(3) Taman Tema Jerudung - Tutup
(rupanya buka jam 4 ptg - hanya go-Kart je yang beroperasi,
lainnya macam dah expired tak terurus sudah taman tema nih)
(4) Posing di jalanraya

Hari kedua agak membosankan. Taman tema Jerudung dah usang. Indah kabar dari rupa, survey dalam internet macam best sebab luasnya taman tema ni sampai nampak dalam satelit.


Kami Jalan-jalan juga d universiti brunei, pun sama, tak besar langsung kampusnya. Tengahari terus kitaorang pulang.

Jelajah 2011 - Brunei (siri1)
Jelajah 2011 - Brunei (siri2)
Jelajah 2011 - Brunei (siri3)

Jelajah 2011 - Brunei (siri2)

11 Nov 2011, Jumaat - Bandar Seri Begawan, Brunei

Sampai di pusat bandaraya, kami berjalan-jalan dulu di Stadium Negara Hassanal Bolkiah, Brunei. Nasib baik ada sistem navigasi gps sempat download di Limbang

Pandangan Panorama Stadium
Dalam tersesat mencari hotel, kebetulan singgah di medan selera betul-betul di pinggir bandar Brunei.

Nasi Ayam Penyet - $2.50 sorang
(1) Snap depan stadium
(2) Lepas makan, dpt hotel menginap,
singgah di Brunei Arts and Handycraft Training Centre
(3) Jeti dekat gambar (2)

Lepas tu, kami ke pusat bandar. Pertama di dataran masjid. Masjid yang terkenal dengan kubahnya yang diperbuat daripada emas 24-k. Perlu diingat, kalau datang d Brunei, Pejalan kaki adalah diutamakan. Kereta yang patut memberikan keutamaan jalan tau. Nyaris2 chegu nak terlanggar orang.

(1) Masjid kubah emas dari pagar dataran
(2) Mercu tanda dataran
(3) Kasut (4) Latar belakang lain dataran

Masjid Omar Ali Saifuddien, Brunei


(1) Dasar tiang bendera untuk upacara rasmi
(2) Papan jalan dataran masjid (3) Papan tanda nama masjid

Snap-snap bandar seri bengawan
- papantanda kebanyakannya ada tulisan rumi dan jawi
- Brunei memartabatkan bahasa melayu sebagai bahasa rasmi
negara.

Lewat petang, kami singgah di sungai kedayan. Kampung Air - destinasi popular kalau turun ke Brunei.

(1) Waterfront - sibuk perahu ulang-alik membawa penghuni
kampung air ke bandar.
(2&3) Snap2 depan mercutanda
Kalau singgah ke brunei mesti naik perahu ni. Mula-mula tidak tahu pun, tapi lepas ada tour dari satu penambang berlesen ni, kami stuju d bawak pusing2 sekitar kampung air. Kalau sampai pergilah ketepi sungai dan rajin-rajunlah bertanya macamana nak pusing-pusing kampung air kat perahu2 tu. Klau tak anda tak dapat jalan2 dengan kos yang murah..

(1) Tambang $3 seorang - 40 minit perjalanan
(2) Galeri Kebudayaan dan Perlancongan
(3) Tapak baru kampung tajaan Sultan Brunei - arkiteknye dari jepun
(4) Balai Polis (5) Masjid (6) Balai Bomba (7) Sek Ren Sungai Kebun
(8) perahu kutip sampah - siap dgn CCTV
(9) Pandangan dari sungai, Masjid Kubah Emas di tengah2
Lengkap!! siap dengan bekalan air bersih dan hospital. Kampungnya walaupun di sungai siap dengan keparluan asas dan macam-macam lagi. Tapi diaorang berkereta juga, cuma kena tinggalkan kat tebing sungai. Bersusun kereta2 tepi jalan kota dan di pinggir-pinggir bandar.

Jelajah 2011 - Brunei (siri1)
Jelajah 2011 - Brunei (siri2)
Jelajah 2011 - Brunei (siri3)

Jelajah 2011 - Brunei (siri1)

Dah lama chegu bercadang nak ke Brunei ni. Lepas 4 thn di Sabah ni barulah dapat ke sana. Bukan ape, banyak sgt aktiviti memancing dan lain-lain hal yang menyebabkan rancangan tergendala. Misi main redah je.

9 Nov 2011, Khamis

Dua minggu sebelum kami dah siap sedia buat passport nak pegi Brunei. Sebenarnya kami nak dtg berlapan, tapi sbb wan sakit kulit, maka tak dapatlah syed satu kerete ikut konvoi. Jd kerete chegu je guna untuk pegi ke Brunei ni. Lepas skolah, trus kami jalan. Sempat juga tukar wang brunei di KK. Kadar tukaran wang Malaysia kepada Brunei = 1 : 2.4

Sebelum ke Lawas, kenalah limpas (melalui) pintu imigresen di Sindumin dulu. Malam kami di Lawas sebab dah berhenti di Sipitang, tiada hotel yang bagus kat sana.

10 Nov 2011, Jumaat - Lawas, Sarawak

Sebelum bertolak kami singgah sarapan pagi di medan selera di Lawas.

(1) Feri - pengangkutan laut antara KK - Labuan - Brunei (2) Makan pagi di medan selera di Lawas - sebelah stesen minyak Shell (3) Mee Kolok dan nescafe
Mee Kolok

Sebelum sampai ke Brunei, kenalah melalui banyak chekpoint imigresen sempadan Sabah, Sarawak dan Brunei keje cop pasport je (pastikan cop pasport dulu sebab kalau dah naik feri nak patah balik lama sebab kena beratur d feri)

1. imigresen Sindumin, Sabah
2. imigresen Lawas, Larawak

3. imigresen Mengkalap, Sarawak
4. imigresen Labu, Brunei

5. imigresen Temburong, Brunei
Kemudian cross sungai ngan feri, sediakan tambang wang kecil RM8 / $4
(**pastikan paspot cop dulu, kalo tak nanti kena patah balik susah lerr coz kene cross sungai balik)


6. imigresen Limbang, Sarawak

7. imigresen Tedungan, Sarawak
8. imigresen Lurah, Brunei


Jelajah 2011 - Brunei (siri1)
Jelajah 2011 - Brunei (siri2)
Jelajah 2011 - Brunei (siri3)

Rabu, 9 November 2011

Jamuan Akhir Tahun 2011 -siri2-

9 Nov 2011 - Banyak jemputan jamuan kelas harini. Jom lihat mana-mana kelas yang sempat dirakamkan.

Kelas pertama seawal pagi ialah kelas 1 Dinamik. Kelas ni selalunya menang pertandingan mingguan keceriaan kelas untuk menengah rendah. Memang top la kelas ni. Cantik rekaan baju kelas nih. Ramai cikgu-cikgu yang hadir.

Kelas kedua pula, kelas 5 kreatif. Paling best ada laksa cikgu aklima masak. Kek ada dua, banyaknye!!!. Dua-dua tulis selamat menjawab SPM. Chegu ucapkan selamat menjawab SPM kelak... Macam biasa, ada juga baju kelas (ada nilai sentimental rekaannya ... boleh tiru ke)

Yang akhir ni, bukan kelas, tapi harini juga ada Majlis Graduasi pelajar tingkatan 6 SMK Pinggan-Pinggan. Jamuan je Chegu pulun.. he ada patut ke. Merangkap makan tegahari walaupun dah kenyang. Makanan memang sedap (4 dari 5 bintang ratenye). Ada daging blackpaper, ayam merah, udang, isi ikan, dan sayur campur. Katering memang mantop dengan harga serendah RM 10 sekepala termasuk peralatan. Pn Malati yang bagitahu. Sesapa nak tempah tanyalah puan sebab tak ingat dari siapa (melantak sakan).

Paling penting banyak jamuan mesti ada kek, dan semuanya ditempah dari cikgu murad. Harini je dah 12 kek terjual. Sory kelas yang tak termasuk sini sebab x ambil gambar.

Jamuan Akhir Tahun -siri1-

8 Nov 2011 - Dah sampai dipenghujung minggu-minggu akhir persekolahan, jadi jamuan akhir tahun sahaja. Sengaja letak siri sebab macam banyak jamuan ni.

Hari ini jamuan kami geng koperasi (eh aku juga  ke arr... bila join the club). Jamuan sempena akhir tahun, hari jadi dan perpindahan (kalau tak segan oooo...).

Jamuan di bilik KHB ERT sek. Besar oooo. dah setahun, barulah dapat masuk bilik nih (nama je cikgu KH... tapi chegu ngaja Pertanian). Lengkap betul peralatannya.

(1) Persediaan awal jamuan oleh pelajar-pelajar tingkatan 6 rendah. (2) Ketibaan PK Hem dan PK KoKum (3) Ketibaan Pemangku Pengetua Pn Malati (4) Sabor Jang, jap lagi cikgu-cikgu ni sampai (lambat Bebeno) (5) Kek Majlis - tinggi oooo, sampai 3 tingkat (6) Susunan lauk pauk, banyak betul dah tak ingat ape bendanya - ada ayam, daging korban, spegeti, kerabu perut lembu korban.
Lambat sikit guru-guru sampai sebab tergempar jamuan nih sambil beberapa guru mesyuarat tingkatan 6. Sebelum makan bergambar sikit dengan kek 3 tingkat tu.

(1) Memotong kek - he pict2 muka2 yang apply pindah - dari kiri syah, ust muslim, aklima, sarhani - semua gambar syah je menyelit kat belakang tu??? enterframe betui (2) Nak juga bergambar ngan kek (3) Bacaan doa selamat, syukur dan makan
 Jadi masa yang ditunggu-tunggu - yeah makan akhirnya.

(1) Menung menunggu kak adizah - masih pagi lapar dah??? (2) Didahulukan puan malati dulu weiii (3) Yang kiri je bujang tu - dari kiri asnani rokiah, suraini - hai murad ada tambahan bisnes kek lagi ke (4) makanan tradisi Burasa (tah betul ke ejaan ni yek?)

Isnin, 7 November 2011

Raya Korban 2011

6 November 2011 - Beraya di perantauan kalini dek sbb sek ada dua minggu je, cuti tak banyak. Tak berbaloi nak beli tiket balik kampung. Tak dapat la merasa raya di kampung - huhu macam tak biasa.

Jadi raya pertama ni ada program korban kumpulan usrah kami merangkap sambil-sambil hari keluarga usrah (lepas dah penat tentukan tarikh tapi x jadi-jadi hari keluarga tu).

Sembahyang sunat hari raya sini mula jam 7.30pg. Kiranya macam lambat gak sebab klu d semenanjung pun masa sama gak (sabah awal 1 jam dari semnjg k (for info)). Jd nak ambik sunat lepas sembahyang raya, nasib la Syarif kwn serumah bawa balik nasi impit ngan kuah kacang. Nak masak malas hehe.

Tahun ini ada seko lembu. Tempat sembelihan di penjuru padang SMK Pinggan-Pinggan dekat pagar utama.

(1) Pose 'mesra' geng usrah 2011 sebelum korban (2) Lembu betina cukup2 umur 2 tahun (3) Menumbang - hai syarif ada gaya nak sembelih bebeno (4) Hai Syed belai apa lagi tu (5) Anak-anak guru2 - mula2 takut nak pegang pastu berani yg amat
(1) Melapah lembu - Yang tak pegang pisau kat kelakang tu gelak sakan nampaknye, apehal tu ye?? (2) Juri-juri melihat hasil kerja anak didiknya (jemaah ramai smpi x cukup ruang melapah) (3) Em nak cakap ape ye, takut puji diri sendiri plak (4) Kerja memotong dan menimbang daging korban

Siap melapah daging, trus ke Surau. Menu jamuan daging goreng masak berempah dan sup tulang berempah. Nasi kena masak kat rumah cikgu murad sebab takde letrik kat surau. Master chef - cikgu syed, memang sedap betul makan-makan hari ni (pujian ikhlas ni tau). Jangan lupa tagline 'Seronoknya hari keluarga tahun ini' (sambil kedua2 tgn letak atas bahu).
(1) Gaya jer ke? jgn hangit daging tu syah (2) Lagak Master Chef atas tong gas (syed) mengarah ngan lagaknya hehe (jgn mare ye)

Birthday Cikgu Syah

Malam sebelum raya - adalah program bakar-bakar sayap ayam dan ikan untuk majlis harijadi cikgu syah. Tahun depan dia nak pindah balik semenanjung (katanya confirm dpt). Jd adalah majlis kecil-kecilan d kedai nazrul d dataran bengkoka.

(1) Ikan Kayu yang bakal dibakar (2) Syah ngan Nazrul potong kek (3) Kek tulis Hepi Birthday - tua dah (patut ke?) buatan cikgu murad (boleh tempah utk daerah pitas dan terdekat saje - ceh promote menumpang komisyen) (4) Nah skandel thn ni (5) Jamuan makan (dari kiri hafis, syah, nazrul, nita, murad & family)
Menu mehun goreng kerang, ikan bakar, sayap ayam, sosej dan bebola, ada tiramisu buatan murad. Malam-malam raya ada majlis makan-makan, ok juga la. Kurang la ingat nak balik kampung tu.

Usha Entry

Tertarik chegu pada entry ni setelah menekan-nekan shoutmix.


http://aidilnasirudin.blogspot.com terharu chegu (ceh emosi la konon) kerna ada cebisan belog chegu mcm gambar kat atas nun, teknik photoshop nota chegu dengan title wordless. Em tak terkate ke dik aidil.


Tahu-tahu je sebab ada msg d shoutmix chegu menyatakan rasa terima kasih (tertiru plak plan layout dik aidil ni, gambar sengaja disengetkan, em ada impak menarik sikit hehe)

detail gambar
Walaupun masih tiada lagi penghargaan dari mana-mana pihak, chegu berterima kasih atas usaha dik aidil ni. Bagi mana-mana pihak yang ingin berkongsi maklumat dari belog ini, chegu amat berbangga, ilmu bermanfaat dapat dirasa bersama. Mana tahu kalau 'ter' rajin belog korang chegu letakkan kat usha entry chegu ni.


=== update 20/12/2011 ===

Dik aidil menulis lagi, kali ni satu enry khas buat cheguzam, muka chegu duk terpampang kat laman tu. Terima kasih dik aidil, mari semua datanglah berkunjung ke blog dik adil ni. laman nya disini http://aidilnasirudin.blogspot.com/2011/12/aku-pun-usha-entry.html#

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ShareIt